Τζένη Καρέζη: Τα ωραιότερα μάτια του κινηματογράφου, η κόντρα με τη Βουγιουκλάκη και οι άντρες της ζωής της


Τζένη Καρέζη: Τα ωραιότερα μάτια του κινηματογράφου, η κόντρα με τη Βουγιουκλάκη και οι άντρες της ζωής της


Διαφ.



Τζένη Καρέζη: Την εποχή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου ήταν συνηθισμένο φαινόμενο οι ηθοποιοί να μην κρατούν πάντα το δικό τους επίθετο αλλά  να γίνονται γνωστοί με ένα παρατσούκλι και μετά να κάνουν καριέρα με αυτό. Η ίδια γεννήθηκε με διαφορετικό ονοματεπώνυμα αλλά το πανελλήνιο την θυμάται ακόμη με αυτό. Η αιώνια αντιπαλότητά της με τη Βουγιουκλάκη, είχε φέρει τον κόσμο σε μια διαρκή αναζήτηση για το ποια από τις δύο είναι καλύτερη στην υποκριτική και φυσικά ποια είναι πιο όμορφη.

Τζένη Καρέζη: Λίγα λόγια για εκείνη

Η Τζένη Καρέζη ήταν δημοφιλής ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.Η Ευγενία Καρπούζη, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Ιανουαρίου 1934.Έζησε τα παιδικά της χρόνια σε διάφορες πόλεις, ακολουθώντας τις μεταθέσεις των γονιών της, που ήταν εκπαιδευτικοί.Ο πατέρας της, Κωνσταντίνος Καρπούζης, ήταν μαθηματικός και η μητέρα της, Θεώνη, δασκάλα.

Στη Θεσσαλονίκη η Καρέζη μπήκε εσωτερική στο Γαλλικό Σχολείο Καλογριών και αργότερα συνέχισε στο αντίστοιχο Σεν Ζοζέφ στην Αθήνα.Η αγάπη της για το θέατρο άρχισε να εκδηλώνεται από τα μαθητικά της ακόμη χρόνια κι εκφράστηκε με τη συμμετοχή της στις σχολικές παραστάσεις.Τη χρονιά αποφοίτησής της από την Ελληνογαλλική Σχολή, το 1951, πήρε μέρος στην παράσταση της «Aντιγόνης» του Σοφοκλή που ανέβηκε στο θέατρο «ΡΕΞ» από τους τελειόφοιτους, ερμηνεύοντας τον ομώνυμο ρόλο.Την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου μαθήτευσε δίπλα στον Δημήτρη Pοντήρη, τον Άγγελο Tερζάκη, την Kατερίνα και τον Γιώργο Παππά, που υπήρξε και ο πρώτος μεγάλος της έρωτας.

Αποφοίτησε το 1954 και αμέσως χρίστηκε πρωταγωνίστρια.

Τζένη Καρέζη: Τα επόμενα βήματα

Ο πρώτος της ρόλος στο θεατρικό σανίδι ήταν δίπλα στη Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο έργο του Αντρέ Ρουσέν «Ωραία Ελένη», που ανέβηκε τον Οκτώβριο του 1954 στο Θέατρο Κοτοπούλη.Ακολούθησε ο ρόλος της Αντέλα στο έργο του Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», στο οποίο πρωταγωνιστούσε η Κατίνα Παξινού και σκηνοθέτησε ο Αλέξης Μινωτής.Το χρονικό διάστημα 1955-1959 έπαιξε με επιτυχία σπουδαίους ρόλους στο Εθνικό Θέατρο: Οφηλία (Άμλετ), Κορντέλια (Βασιλιάς Ληρ), Μυρίννη (Λυσιστράτη) κ.ά.

Κινηματογραφικό ντεμπούτο με «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο»: Το 1955 έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο», για να ακολουθήσουν περισσότερες από 30 ταινίες: «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960), «Η νύφη το ’σκασε» (1962), «Τα κόκκινα φανάρια» (1963), «Δεσποινίς διευθυντής (1964), «Μια τρελή τρελή οικογένεια» (1965), «Τζένη – Τζένη» (1966), «Ένας ιππότης για τη Βασούλα» (1968), «Μια γυναίκα στην αντίσταση» (1970).

Τζένη Καρέζη: Η μεγάλη καριέρα και η Χούντα

Μετά το 1960 δημιούργησε δικούς της προσωπικούς θιάσους και συνεργάστηκε με έξοχους κωμικούς, όπως ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Μίμης Φωτόπουλος και ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος.Από το 1968 μέχρι το θάνατό της έπαιξε μαζί με τον Κώστα Καζάκο έργα των Καμπανέλλη, Άλμπι, Ίψεν, Τσέχοφ, Αναγνωστάκη, ενώ το 1985 ερμήνευσε πρώτη φορά αρχαίο δράμα, με τη «Μήδεια», σε σκηνοθεσία Μίνωα Bολανάκη, μια παράσταση που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Επίδαυρο και το Ηρώδειο.Δύο χρόνια αργότερα πρωταγωνίστησε στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Στούρουα, που ανέβηκε στην Επίδαυρο και το Λυκαβηττό .Η μεγάλη της θεατρική επιτυχία υπήρξε αναμφισβήτητα το σπονδυλωτό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο», που ανέβηκε το 1973, το οποίο και αποτέλεσε μία από τις εστίες πνευματικής αντίστασης κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.

Η ίδια, όπως και ο σύζυγός της, Κώστας Καζάκος, συνελήφθησαν και ταλαιπωρήθηκαν από τις Αρχές της χούντας.

Το είδος αυτό είχε συνέχεια μετά τη μεταπολίτευση με τα έργα «Το κουκί και το ρεβύθι» (1974) και «Εχθρός Λαός» (1975).Τελευταία της θεατρική παράσταση ήταν τα «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη (1990).

Τζένη Καρέζη: Ο πρώτος λαμπερός γάμος

Στις 7 Μαΐου του 1962, η Τζένη Καρέζη και ο Ζάχος Χατζηφωτίου παντρεύτηκαν στην εκκλησία της Φιλοθέης. Ο γάμος τους ήταν κοσμικό γεγονός και πρώτη είδηση στις εφημερίδες. Στο μυστήριο παρευρέθηκαν 500 καλεσμένοι. Η αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου έδωσε το «παρών», μαζί με πολιτικούς και επιχειρηματίες της εποχής. Ηχηρή απουσία ήταν αυτή της Αλίκης Βουγιουκλάκη, που δεν ήταν στη λίστα των καλεσμένων. Ο ανταγωνισμός τους ήταν τεράστιος εκείνη την περίοδο. Τη μέρα του γάμου η Αλίκη βρισκόταν στο Λονδίνο, όπου έδωσε και συνέντευξη για το B.B.C. Στην τελετή συγκεντρώθηκαν πάνω παό 5.000 άτομα και η χωροφυλακή αναγκάστηκε να πάρει ειδικά μέτρα!

Το ζευγάρι είχε γνωριστεί μόλις λίγους μήνες νωρίτερα, στο Λονδίνο. Ο Ζάχος Χατζηφωτίου ζούσε τότε στο Παρίσι και είχε βρεθεί στην αγγλική πρωτεύουσα για επαγγελματικούς λόγους, ενώ η Καρέζη ταξίδεψε εκεί για λόγους «καλλιτεχνικής ενημερώσεως», όπως έγραφε το ρεπορτάζ της εποχής. «Μου τον σύστησαν σε ένα ελληνικό σπίτι. «Χαίρω πολύ» είπαμε αμφότεροι. Ξανασυναντηθήκαμε λίγο μετά, την πρωτοχρονιά, εδώ στην Αθήνα, που ο Ζάχος ήρθε για διακοπές. Ξαναχαρήκαμε πολύ. Και ένα μήνα αργότερα, κεραυνοβόλα, βιαστικά, αμερικάνικα αν θέλετε, το συναποφασίσαμε να χορέψουμε στη Φιλοθέη» έλεγε χαρακτηριστικά η Τζένη περιγράφοντας αυτό που έζησαν μαζί.

Το ζευγάρι απολάμβανε τον έγγαμο βίο. Τα βράδια, μετά το θέατρο, σύχναζαν στα θεατρικά στέκια μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Οι δυο τους χόρευαν και διασκέδαζαν στα καλύτερα νυχτερινά κέντρα της Αθήνας. Με το πέρασμα του χρόνου, τα διαφορετικά προγράμματά τους, άρχισαν να τους κουράζουν. Σύμφωνα με τον Ζάχο Χατζηφωτίου, αυτό προκάλεσε φθορά στη σχέση. Οι κακές γλώσσες, πάντως, βρήκαν ευκαιρία να τον κατηγορήσουν ότι την απατά. Ο ίδιος ποτέ δεν αποδέχτηκε τις κατηγορίες για απιστία. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εποχής, σε μια από τις τελευταίες τους συζητήσεις, η Τζένη είπε στον άντρα της: «Εγώ είμαι η Τζένη Καρέζη και δεν γίνεται να με απατάς». Μετά από πέντε χρόνια κοινής ζωής, αποφάσισαν να χωρίσουν, κάτι που έκαναν με διακριτικότητα και χωρίς ακρότητες και παρέμειναν καλοί φίλοι.

Τζένη Καρέζη: Η γνωριμία και ο γάμος με τον Κώστα Καζάκο

Ήταν Οκτώβριος του 1967. Η Τζένη Καρέζη πρωταγωνιστεί με τον Κώστα Καζάκο στην ταινία «Κοντσέρτο για πολυβόλα» και στα γυρίσματα ερωτεύονται. Είχαν συναντηθεί πολλές φορές, αλλά πριν από εκείνο το γύρισμα ήταν σαν να μην είχαν ξαναδεί ποτέ ο ένας τον άλλον. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, στις 5 Αυγούστου του 1968, ανέβηκαν τα σκαλιά της εκκλησίας. Η τελετή του γάμου τους ήταν ακριβώς αντίθετη από τον πρώτο γάμο της Τζένης. Έγινε μεταξύ λίγων, καλών φίλων και συγγενών και χωρίς υπερβολές.Πήγαν με τα πόδια στην εκκλησία από το σπίτι και η Τζένη φορούσε ένα μίνι νυφικό. Μετά ακολούθησε φαγητό στη βεράντα του σπιτιού του ζευγαριού, δεν έκαναν ποτέ ούτε μία σκέψη για δεξίωση.

Τζένη Καρέζη: Η τελευταία αυλαία

Η Τζένη Καρέζη πέθανε στις 27 Ιουλίου 1992, νικημένη από την επάρατη νόσο. Στη μνήμη της ιδρύθηκε, την ίδια χρονιά, το ίδρυμα «Τζένη Καρέζη», με σκοπό την παρηγορητική αγωγή των ασθενών που πάσχουν από καρκίνο και χρόνιες καταληκτικές νόσους και τη με κάθε μέσο ανακούφισή τους από τον πόνο.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: