Τεpαστια σuγκίνηση:κωφοί μαθητές αποδίδουν τον Εθνικό Ύμνο στη νοηματική χωρίς να τον έχουν ακούσει ποτέ


Τεραστια συγκίνηση:κωφοί μαθητές αποδίδουν τον Εθνικό Ύμνο στη νοηματική χωρίς να τον έχουν ακούσει ποτέ


Διαφ.



Κωφοί μαθητές: Σε μια σπουδαία πράξη προχώρησαν στο Ειδικό σχολείο Θεσσαλονίκης που λειτουργεί για κωφούς και βαρύκοους. Δύο μαθητές απέδωσαν τον εθνικό ύμνο στη νοηματική και όσοι παρακολούθησαν το θέαμα δεν μπόρεσαν να μείνουν ασυγκίνητοι.

Κωφοί μαθητές: Οι μαθητές που μιλούν τη νοηματική προχώρησαν σε μια σπουδαία πράξη

Η Ελευθερία Λαζαρίδου, μαθήτρια της Β’ Λυκείου και ο Χρήστος Γκανάτσας, μαθητής της Γ’ Γυμνασίου στο Ειδικό Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, είναι οι δύο πρωταγωνιστές του εξαιρετικού βίντεο στο οποίο αποδίδεται, για πρώτη φορά στη νοηματική, ο Εθνικός Ύμνος.

Οι κινήσεις τους καθαρές, ακολουθούν αρμονικά τον ήχο. Η έκφραση τους βαθιά, συγκινητική. Τα χέρια τους αποτυπώνουν με ακρίβεια κάθε λέξη, κάθε νόημα και τα πρόσωπα τους εκφράζουν το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας που νιώθουν καθώς αποδίδουν στη νοηματική, τη δική τους γλώσσα, τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας.

Κωφοί μαθητές: Απέδωσαν στη νοηματική τον Εθνικό ύμνο

Με τη βοήθεια της Σπυριδούλας Κουρτέση, η οποία είναι διερμηνέας νοηματικής γλώσσας, οι δυο μαθητές περιέγραψαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τη μοναδική εμπειρία που έζησαν, υπογραμμίζοντας πως η σημαντικότερη δυσκολία ήταν να αποδώσουν στη νοηματική τον Εθνικό Ύμνο, δίχως να τον έχουν ακούσει ποτέ.

«Νιώθω πάρα πολύ περήφανη και συγκινημένη ταυτόχρονα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ελευθερία Λαζαρίδου. «Η συμμετοχή μου στον Εθνικό Ύμνο έχει πολύ μεγάλη σημασία για μένα διότι δεν προβλήθηκε απλώς, αλλά μάθαμε ότι ο Εθνικός Ύμνος από κωφούς είναι κάτι πραγματικά ιδιαίτερο», επισημαίνει η μαθήτρια.

Πραγματικά υπερήφανος για τη συμμετοχή του δήλωσε και ο Χρήστος Γκανάτσας. «Όταν είδα το βίντεο ολοκληρωμένο, συγκινήθηκα πάρα πολύ. Μου άρεσε πολύ η απόδοση και όλο το τελικό αποτέλεσμα», εξήγησε.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, οι δύο μαθητές επιλέχθηκαν από τον σύλλογο διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, με βασικά κριτήρια την εκφραστικότητα και τη φυσική απόδοση της νοηματικής. Όπως οι ίδιοι εκμυστηρεύτηκαν, δεν ήταν εύκολο το εγχείρημα. «Ήταν πάρα πολύ δύσκολο για εμάς, γιατί έπρεπε να μεταφέρουμε στη νοηματική γλώσσα τον Εθνικό Ύμνο, χωρίς καν να τον έχουμε ακούσει, μελετώντας μόνο το βίντεο που μας είχε δοθεί και το οποίο έπρεπε εμείς να ενσωματώσουμε. Αυτό για να γίνει, έπρεπε να κάνουμε πολλές πρόβες», υπογράμμισε -στη νοηματική- η Ελευθερία και ο Χρήστος συμπλήρωσε: «Το πιο δύσκολο για μένα ήταν οι επανειλημμένες πρόβες, είτε μαζί με την Ελευθερία, είτε μόνος, έτσι ώστε να φέρουμε το αποτέλεσμα που έπρεπε».

Κωφοί μαθητές: Το αριστούργημα των παιδιών

Περιγράφοντας τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ο ίδιος σημείωσε: «Στο σχολείο που φοιτούμε, στο Ειδικό Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, ήρθαν δύο εκπρόσωποι του συλλόγου διδασκόντων και επέλεξαν, από το σύνολο των μαθητών, εμάς τους δύο, σε μία τελική επιλογή. Μας στάλθηκε το βίντεο που έπρεπε να μελετήσουμε και στη συνέχεια, ύστερα από πολλές πρόβες, φτάσαμε στο σημερινό αποτέλεσμα». Σχολιάζοντας την αντίδραση των φίλων τους, αλλά και όλων όσοι είδαν το ξεχωριστό αυτό βίντεο, η Χριστίνα ανέφερε: «Οι φίλοι μου είπαν πως είναι πολύ υπερήφανοι για μένα, αλλά και για το αποτέλεσμα του βίντεο και ήταν πάρα πολύ χαρούμενοι που συμμετείχαμε σ’ αυτό. Μου είπαν ότι το βίντεο στο σύνολό του άρεσε πολύ, διότι ήταν μια επαγγελματική δουλειά και είναι ενθουσιασμένοι». Την ίδια αντίδραση εισέπραξε από τους φίλους και την οικογένειά του και ο Χρήστος, δηλώνοντας επίσης ενθουσιασμένος «από τον χώρο, τη σκηνοθεσία και το γενικότερο αποτέλεσμα».

Το συγκεκριμένο βίντεο, που δημιουργήθηκε από την επιτροπή «Ελλάδα 2021», στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης του 1821, δεν συγκίνησε μόνο όλη την Ελλάδα, αλλά κατάφερε να αποτελέσει έμπνευση για τους κωφούς.


Πηγή

Διαβάστε επίσης: