Δρομολογούνται άμεσα οι διαδικασίες υλοποίησης του νέου μεγάλου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα αλλάξει την εμπειρία μετακίνησης και αναμονής των επιβατών. Με την ευκαιρία, δείτε τη καταγγελία για οδηγό του ΚΤΕΛ Ξάνθης
Μέσα στο 2022 αναμένεται να δημοπρατηθεί το νέο υπερσύγχρονο ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, το οποίο θα αντικαταστήσει τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού), συνενώνοντας τις υπηρεσίες τους.
Πρόκειται για ένα έργο που θα ξεπερνά τα 100 εκ. ευρώ, με τον εκτιμώμενο χρόνο αποπεράτωσής του να προσεγγίζει τα 2 χρόνια, από τη στιγμή που θα η εγκαινιαστεί η φάση κατασκευής του.
Ο μοναδικός Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά την εξυπηρέτηση των επιβατών που θα ταξιδεύουν οδικώς από την Αθήνα σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας, αφού θα εξυπηρετούνται πλέον από έναν υπερσύγχρονο κεντρικό σταθμό αντί για δύο.
Ακολουθούν τα βασικά στοιχεία του έργου, όπως παρουσιάζονται στην Τεχνική Έκθεση που αφορά στη «Διαχείριση, οργάνωση, ανάπτυξη και σχεδιασμό πολυλειτουργικού συστήματος για την υλοποίηση του κεντρικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα».
Πού θα κατασκευαστεί
Προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.
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Όσα θα περιλαμβάνει το ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα απαρτίζεται από τα ακόλουθα κτήρια.
1. Κτήριο Α
Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.
2. Κτήριο Β
Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.
3. Κτήριο Γ
Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.
4. Κτήριο Δ (συνοδευτικό)
Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.
Σημειώνεται δε ότι στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.
Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.
Που θα σταθμεύουν τα λεωφορεία
Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.
Ειδικότερα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε 31θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, σε 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και σε δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 34.
Στον υψηλότερο όρο του Κτηρίου Α, θα διατίθενται 32 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, 2 θέσεις για 12μετρα λεωφορεία και σε 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 36.
Συγκοινωνιακός κόμβος
Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:
- Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα
- Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
- Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής
- Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)
- Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί
- Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)
- Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ
Τα οφέλη από την κατασκευή του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα
Με την ολοκλήρωση του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη, μεταξύ των οποίων η βελτίωση των επιβατικών μετακινήσεων, η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου γύρω από το ΚΣΥΛ. Ειδικότερα:
- Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από έναν υπερσύγχρονο σταθμό, ο οποίος θα τους παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες
- Θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζοντας τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος. Παράλληλα, οι οδικές επεμβάσεις θα μειώσουν και τον χρόνο ταξιδιού για την προσέλευση στον σταθμό.
- Αναβάθμιση της με περιοχής με υπηρεσίες που θα προσφέρονται εντός του ΚΣΥΛ, με το ξενοδοχείο, το συνεδριακό κέντρο, τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού. Η περιοχή πέριξ του σταθμού θα λειτουργεί ως πόλος έλξης.
- Παράλληλα, θα ενισχυθεί η απασχόληση με εκατοντάδες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες.
Πηγή