Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ μένει την Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022 η Αθήνα με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών.
Σε 24ωρη απεργία στα λεωφορεία και τρόλεϊ αύριο αποφάσισε να προχωρήσει το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ.
Δείτε επίσης: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Στάση εργασίας σε μετρό και ΗΣΑΠ - Πως θα κινηθούν τα λεωφορεία
Το σωματείο θα οργανώσει συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΑ ζητώντας να μην παραταθεί η σύμβαση του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ για ένα ακόμα έτος.
Η τροπολογία κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ.
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Εκτός κυκλοφορίας πάνω από 50 λεωφορεία λόγω... καύσωνα
Σημαντικό πλήγμα επέφερε στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ο καύσωνας. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, εδώ και λίγες μέρες κυκλοφορούν στην πόλη τουλάχιστον 50 λιγότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
Κύρια αιτία της απόσυρσής τους από τις λεωφορειακές γραμμές είναι η έλλειψη κλιματισμού, είτε λόγω βλάβης στα κλιματιστικά μηχανήματα των οχημάτων είτε επειδή κάποια από τα λεωφορεία, όπως αυτά τα οποία αγοράστηκαν από τη Λειψία, δεν διαθέτουν κλιματισμό.
Μαυροματάκης: «Δείξε μου έναν ευτυχισμένο άνθρωπο»
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του σωματείου των εργαζομένων Μάκη Άγγο «σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους 247 λεωφορεία. Τις προηγούμενες ημέρες βγάζαμε περίπου 305 με 307 οχήματα. Άρα έχουμε τουλάχιστον πενήντα εκτός κυκλοφορίας. Τα περισσότερα απ’ αυτά παραμένουν στα αμαξοστάσια επειδή δεν λειτουργεί ή δεν διαθέτουν κλιματισμό».
Όπως αναφέρει οδηγός του ΟΑΣΘ «όταν η θερμοκρασία έξω είναι πάνω από 35 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία, εάν δεν υπάρχει κλιματισμός, το θερμόμετρο ξεπερνά τους 50 βαθμούς. Με τέτοιες θερμοκρασίες είναι αδύνατον να γίνουν δρομολόγια».
Βλάβες στα κλιματιστικά
Σύμφωνα με πληροφορίες σε πολλά οχήματα, κυρίως αυτά τα οποία ανήκουν στον ΟΑΣΘ (πλην των μισθωμένων) υπάρχουν βλάβες στα κλιματιστικά οι οποίες δεν αποκαταστάθηκαν εγκαίρως. «Πολλές απ’ αυτές χρειάζονταν μερικές δεκάδες ευρώ» αναφέρει αρμόδια πηγή.
Τα λεωφορεία από τη Λειψία δεν διαθέτουν ούτε κλιματισμό ούτε παράθυρα!
Εκτός κυκλοφορίας έχει τεθεί σχεδόν το σύνολο του στόλου των λεωφορείων τα οποία είχε αγοράσει πριν από περίπου έναν χρόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας και τα είχε εκχωρήσει στη συνέχεια στον ΟΑΣΘ.
Το πρόβλημα με την έλλειψη κλιματισμού σε αυτά τα λεωφορεία (διαθέτουν κλιματισμό μόνο για τη θέση του οδηγού) είχε επισημανθεί από την πρώτη στιγμή.
Τα λεωφορεία αυτά είναι ακατάλληλα για καλοκαίρι, πόσω μάλλον για περίοδο καύσωνα καθώς, εκτός από την απουσία κλιματισμού, δεν διαθέτουν ούτε ανοιγόμενα παράθυρα. Σημειώνεται, παράλληλα, ότι από τα 49 λεωφορεία της Λειψίας στους δρόμους δεν κυκλοφορούσαν ποτέ περισσότερα από είκοσι.
«Είναι λογικό και αναμενόμενο στους 40 βαθμούς να δοκιμάζονται τα πάντα και η λειτουργία των οχημάτων και η υπομονή του κόσμου» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, Status 107,7 αναφορικά με την ακινητοποίηση των λεωφορείων από τη Λειψία, λόγω έλλειψης κλιματισμού, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας.
«Υπάρχουν λεωφορεία που δεν έχουν κλιματιστικό, τα λεωφορεία από τη Λειψία, που μας παραχώρησε ο δήμος Θεσσαλονίκης. Υπάρχει διαδικασία, η οποία ακολουθείται, για την τοποθέτηση κλιματιστικών, αλλά αυτό, όπως καταλαβαίνετε δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα. Σε κάποια έχει ξεκινήσει η διαδικασία, σε κάποια όχι».
Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, πρόκειται για 25 περίπου λεωφορεία, τα οποία δεν κυκλοφορούν και ενδεχομένως να μην κυκλοφορήσουν το καλοκαίρι, γιατί χρειάζεται χρόνος για να τοποθετηθούν τα κλιματιστικά, αλλά όπως είπε, «η δύναμη του ΟΑΣΘ δεν ήταν τα λεωφορεία της Λειψίας».
Ερωτηθείς, αν υπάρχει πρόβλημα με τον κλιματισμό και σε άλλα λεωφορεία, ο κ. Σκόδρας απάντησε, ότι «υπάρχει ένας μικρός αριθμός, αλλά κυρίως είναι η διάθεση ορισμένων, που με το παραμικρό που δεν έχει κλιματισμό γυρνάνε τα λεωφορεία πίσω. Και λυπάμαι, που το λέω, αλλά δυστυχώς αυτή είναι και οδηγία του Σωματείου, που λέει αν δεν δουλεύει ο κλιματισμός, που δεν ισχύει αυτό το πράγμα, να το φέρνετε πίσω. Και έτσι έχουμε επιστροφές χωρίς λόγο».