Apollo – Οι Σκανδιναβοί Επιστρέφουν Στα Χανιά Αλλά Δεν Βρίσκουν Την Ποιότητα Που Ήξεραν
Η έλλειψη προσωπικού «βόμβα» στα θεμέλια της τουριστικής ανάκαμψης
H μεγάλη επιστροφή των Σκανδιναβών στα Χανιά είναι μια πραγματικότητα, σύμφωνα με τον κολοσσό του τουρισμού Apollo, αλλά εξίσου πραγματικά είναι και τα πρώτα παράπονα από την ποιότητα των υπηρεσιών…
Αυτό επισημάνθηκε από την εμπορική διευθύντρια της Apollo, Nina Hornewall, η οποία απέδωσε το γεγονός στην έλλειψη προσωπικού που δοκιμάζει τον κλάδο σε τοπική και πανευρωπαϊκό επίπεδο ενώ ταυτόχρονα εμφανίστηκε αισιόδοξη για τα φετινά μεγέθη που δείχνουν ολική επιστροφή σε επίπεδα 2019.
160.000 Σκανδιναβοί φέτος στα Χανιά
Σύμφωνα με τα στοιχεία των κρατήσεων φέτος στα Χανιά η Apollo θα διακινήσει περίπου 150 με 160 χιλιάδες επισκέπτες επιστρέφοντας σε μεγέθη 2019. Η φετινή σεζόν, θα μπορούσε να είχε ξεπεράσει ακόμα και τους αριθμούς του 2019, σύμφωνα με την κα Hornewall, όμως η μετάλλαξη Όμικρον και ο πόλεμος στην Ουκρανία «πάγωσαν» για λίγο τις κρατήσεις.
«Αν δεν είχαμε αυτό το αρνητικό ξεκίνημα θα ήμασταν πολύ πάνω από το 2019. (…) Φαίνεται ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει, θέλει να έρθει Ελλάδα. Παρόλο που οι Σκανδιναβοί φοβούνται λίγο την κατάσταση με τη Ρωσία. Γιατί οι Σουηδοί για παράδειγμα δεν είναι ένας είδος προβλήματος το οποίο έχουν αντιμετωπίσει ο πόλεμος, γι’ αυτό και τους επηρεάζει και στην συμπεριφορά, νιώθουν μια ανασφάλεια αλλά πάμε καλά, έχουμε κρατήσεις» σημείωσε χαρακτηριστικά, σε δηλώσεις της στο zarpanews.gr πριν την έναρξη της εκδήλωσης.
«Αν κάνουμε μία εξαίρεση στον πρώτο καιρό της σεζόν, θα είμαστε στο ίδιο επίπεδο με τις προηγούμενες χρονιές, κάτι που είναι πολύ θετικό. Η κίνηση είναι πολύ ικανοποιητική! Ο κόσμος θέλει να ταξιδεύει, θέλει να έρθει Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά.
Χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης
Εμπόδιο ωστόσο, σύμφωνα με την εμπορική διευθύντρια της Apollo αποτελεί η ποιότητα που προσφέρει φέτος ο τουρισμός. έλλειψη προσωπικού αφήνει αποτυπώματα στην ικανοποίηση των επισκεπτών.
«Έχουμε δουλειά μπροστά μας για να έρθουμε ποιοτικά στα ίδια επίπεδα όπως είχαμε πριν την πανδημία. Φαίνεται μία διαφορά στην ικανοποίηση των πελατών. Και δεν είναι περίεργο. Ξέρουμε ότι εδώ έχουμε έλλειψη προσωπικού και στην Σκανδιναβία έχουμε το ίδιο πρόβλημα. Σε πολλά ξενοδοχεία ξεκινήσαμε σχεδόν από το μηδέν φέτος και φυσικά αυτό φαίνεται στην ικανοποίηση και στην ποιότητα» τόνισε και σημείωσε ότι είναι αναγκαίο να βρεθούν τα εργαλεία για μία σωστή εκπαίδευση στο προσωπικό αλλά και τα εισοδήματα για να γίνουν οι αναγκαίες ανακαινίσεις» δήλωσε η κ.Hornewall.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Μανώλης Γιαννούλης επισήμανε πως «εμείς ως Ένωση Ξενοδόχων πρεσβεύουμε την συνεχή βελτίωση, το πως θα μάθουμε και θα αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες και νέο δυναμικό, να μπορέσουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο υπηρεσιών και φυσικά να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο» αλλά μην ξεχνάμε ότι ο ιδιωτικός τομέας κάνει τα πάντα για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Από εκεί και έπειτα είναι σημαντικό να ενισχυθούν οι δημόσιες υποδομές. Αυτό είναι που θα δώσει μια τελείως διαφορετική δυναμική στην Κρήτη και στα Χανιά.
Όλα τα παραπάνω επισημάνθηκαν στην εκδήλωση που διοργάνωσε το απόγευμα της Πέμπτης, η Αpollo του Der Touristik Group, o μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός για την Δυτική Κρήτη, για τον απολογισμό του 2021 και την κίνηση της φετινής σεζόν.
Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε σε ξενοδοχείο της Αγίας Μαρίνας ενώ το παρών έδωσαν μέλη της ένωσης ξενοδόχων, τουριστικοί πράκτορες, ο Δήμαρχος Πλατανιά και εκπρόσωποι του τουρισμού.
Πηγή