Από τα αυτόγραφα σε γυναικεία στήθη, στη λησμονιά: Ο πρίγκιπας του ελληνικού σινεμά που τα είχε όλα «έφυγε» μόνος και ξεχασμένος


Από τα αυτόγραφα σε γυναικεία στήθη, στη λησμονιά: Ο πρίγκιπας του ελληνικού σινεμά που τα είχε όλα «έφυγε» μόνος και ξεχασμένος


Διαφ.

Με τις μέρες της δόξας του να έχουν περάσει από καιρό, ο Ερρίκος Μπριόλας, ο ηθοποιός που κάποτε υπέγραφε αυτόγραφα στα στήθη των γυναικών, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 85 ετών μόνος και ξεχασμένος σχεδόν από όλους.



Γεννημένος το 1933 στην Αθήνα, άργησε να μπει στον χώρο του θεάματος αφού στα πρώτα χρόνια της ζωής του είχε άλλα ενδιαφέροντα. Όντας πολύ καλός μαθητής, ονειρευόταν να σπουδάσει, αλλά τα πράγματα δεν κύλησαν όπως περίμενε. Έτσι, αντί για κάποια πανεπιστημιακή σχολή, βρέθηκε πίσω από το τιμόνι ενός ταξί. Άλλωστε στον οικογενειακό περίγυρό του υπήρχαν αυτοκινητιστές και το να ακολουθήσει το επάγγελμα του πατέρα του, έμοιαζε μια καλή λύση για βιοπορισμό, σε συνδυασμό με το πρατήριο καυσίμων το οποίο επίσης συνέβαλε στο οικογενειακό εισόδημα. Τότε ήταν που παράλληλα παντρεύτηκε την πρώτη σύζυγό του, την Γιολάντα, με την οποία μάλιστα απέκτησαν και μια κόρη, την Μιραντίνα.

Ο ίδιος αργότερα θα παραδεχθεί δημόσια τους λόγους για τους οποίους αυτός ο γάμος δεν στάθηκε. «Έκανα λαδιά», είπε σε συνέντευξή του, παραδεχόμενος το… παραστράτημα. Πριν καν γίνει γνωστός μέσα από το σινεμά, το παρουσιαστικό του αλλά και οι τρόποι του ήταν τέτοιοι που τον έκαναν ακαταμάχητο στον γυναικείο πληθυσμό. Οι περιγραφές κάνουν λόγο για έναν άνδρα που το φλερτ το είχε στο… αίμα του και συχνά οι… ορμές και η λατρεία του για το αντίθετο φύλλο καθοδηγούσαν την ζωή του.

Έτσι, σχετικά σύντομα, βρέθηκε παντρεμένος ξανά, με την Φωφώ, μια γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας από εκείνον με δύο δικά της παιδιά. Παρά το γεγονός ότι τα πήγαιναν πολύ καλά, όταν εκείνη του ζήτησε να μετακομίσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όπου ζούσαν εκείνα, αυτός αρνήθηκε με αποτέλεσμα ο χωρισμός να είναι αναπόφευκτος. Πριν συμβεί αυτό, όμως, η συγκεκριμένη γυναίκα στάθηκε καθοριστική στην μετέπειτα πορεία και την μεγάλη αλλαγή στη ζωή του.

Σύμφωνα με όσα γίνουν γνωστά, μία ημέρα στο βενζινάδικό του βρέθηκε ο νεαρός –τότε- σκηνοθέτης, Γιώργος Ζερβός, ο οποίος εντυπωσιάζεται από την εμφάνιση και τον «αέρα» του και του προτείνει να δοκιμάσει την τύχη του στο σινεμά. Ο Ερρίκος Μπριόλας είναι σκεφτικός αλλά η παρέμβαση της συζύγου θα τον πείσει να κάνει το βήμα προς τον κινηματογράφο. Κάνει το ντεμπούτο του στην μεγάλη οθόνη το 1961 και μάλιστα σε δύο ταινίες.

Παίζει στα φιλμ «Διαβόλου Κάλτσα» και «Φτωχαδάκια και Λεφτάδες» στο πλευρό ηθοποιών όπως οι Σταυρίδης, Γκιωνάκης, Φωτόπουλος, Γκιωνάκης, Βέγγος, Φωτόπουλος. Ο δικός του ρόλος, ο μάλλον αναμενόμενος. Είναι ο άνδρας που έχει κλέψει τις καρδιές των Άννα Φόνσου στη μία περίπτωση και Μπεάτας Ασημακοπούλου στην δεύτερη, πάνω στον έρωτα των οποίων βασίζεται όλη η ιστορία.

Ουσιαστικά αυτό είναι και το διαβατήριό του για την ηθοποιία, με τους ρόλους του να είναι ανάλογοι και τον ίδιο να προτιμάται κυρίως σε μελό και κοινωνικά δράματα. Το μεγάλο παράπονό του ήταν πάντα το ότι δεν πήρε ευκαιρίες δίπλα στις μεγάλες πρωταγωνίστριες της εποχής, όπως η Βουγιουκλάκη ή η Καρέζη, αλλά ακόμη κι έτσι το βιογραφικό του παραμένει σημαντικό. Αυτή η επιτυχία και η αναγνωρισιμότητα που ήρθε μαζί της, κάνουν τις γυναίκες να σχηματίζουν… ουρές έξω από το καμαρίνι του, με κάποιες από αυτές να προτάσσουν μέχρι και τα στήθη τους προκειμένου να αποσπάσουν ένα αυτόγραφο ή και μια… υπόσχεση για μελλοντικές περιπτύξεις!

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’70 θα παίξει σε πολλές ταινίες, την δεκαετία του ’80 θα ακολουθήσουν οι βιντεοταινίες, ενώ παράλληλα πρωταγωνιστεί και στο θέατρο και συμμετέχει στις τηλεοπτικές παραγωγές «Δέκα Λεπτά Κήρυγμα» και «Η Ώρα η Καλή». Στο μεταξύ θα παντρευτεί για τρίτη φορά, αλλά ούτε ο γάμος του με την Νατάσα έμελλε να κρατήσει.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε μόνος, αφήνοντας πίσω του τις λαμπρές μέρες της δόξας του. Πέρναγε δύσκολα, αλλά η περηφάνια του δεν τον άφηνε να ζητήσει βοήθεια. Άφησε την τελευταία πνοή του σε νοσοκομείο μετά από νοσηλεία μικρής διάρκειας εξαιτίας της επιβαρυμένης υγείας του. Πολλοί ήταν εκείνοι που τον είχαν λησμονήσει εντελώς και τον θυμήθηκαν μόνο την ημέρα της κηδείας του. Ακόμη και οι (πολλές) γυναίκες που τον αγάπησαν…


Πηγή

Διαβάστε επίσης: