Με διάφορους τρόπους προσπαθούν οι επιτήδειοι να πάρουν τα χρήματα του κόσμου από το e-banking. Μάλιστα, οι ληστές του Διαδικτύου, προσπαθούν διαρκώς να βελτιώνουν τις τεχνικές τους μιας και οι πολίτες πλέον ενημερώνονται.
Απάτη στα ATM: Κλέβουν λεφτά χωρίς να αγγίξουν καν την κάρτα – Πώς να μην την πατήσετε
Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς η λεία από καταθέσεις που έκαναν φτερά διαμορφώθηκε στη ζώνη των 50 εκατ. ευρώ, σχεδόν πέντε φορές πάνω έναντι του 2020.
Όπως εξηγούν, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και λόγω της ανάγκης για εξ αποστάσεως συναλλαγές, οι πρωτάρηδες του e-banking αυξήθηκαν κατακόρυφα. Περί τα 2.000.000 ιδιώτες άνοιξαν λογαριασμό στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής την τελευταία διετία, αποτελώντας εύκολα θύματα για τους e-ληστές, οι οποίοι είδαν την εξέλιξη αυτή ως μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους.
Βελτίωσαν τους τρόπους για να τραβήξουν λεφτά από το e-banking
Η δημοσιοποίηση ωστόσο των περιστατικών απάτης, αλλά και οι εκστρατείες ενημέρωσης της Πολιτείας, της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών και των πιστωτικών ιδρυμάτων φρέναραν σε έναν βαθμό τον ρυθμό αύξησης των υποθέσεων.
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Αυτό ανάγκασε τους δράστες να γίνουν πιο επινοητικοί στον τρόπο που προσεγγίζουν τα θύματα και να βελτιώσουν ποιοτικά τα μηνύματά τους. Μέχρι πρότινος, η πλειονότητα των e-mails για το ψάρεμα πολιτών περιείχε ορθογραφικά/συντακτικά λάθη ή παραποιημένα λογότυπα των τραπεζών.
Πλέον, το περιεχόμενο των μηνυμάτων είναι προσεκτικά γραμμένο, ενώ όλο το εικαστικό που τα συνοδεύει δίνει την αίσθηση ότι προέρχονται από την ίδια την τράπεζα. Παράλληλα, επικαλούνται προβλήματα που δημιουργούν την αίσθηση του κατεπείγοντος, π.χ. ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η κάρτα ή ότι πρέπει να γίνει μια ενέργεια για την προστασία του λογαριασμού e-banking. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα ορίζουν και συγκεκριμένες προθεσμίες.
Στόχος των επιτήδειων είναι το θύμα να κινηθεί γρήγορα για να λύσει το υποτιθέμενο πρόβλημα και να μην ανακαλύψει κοιτώντας πιο προσεκτικά το μήνυμα πως πρόκειται για απάτη. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η καμπάνια της ΕΕΤ έχει τίτλο «Μία παύση αρκεί».
Πηγή